Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kalifornské referendum o sňatcích osob stejného pohlaví v r. 2008: kampaň a průzkumy veřejného mínění
Navrátilová, Kristýna ; Calda, Miloš (vedoucí práce) ; Schulzová, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem manželství osob stejného pohlaví v Kalifornii. V listopadu roku 2008 schválili voliči těsným rozdílem v referendu dodatek ke kalifornské Ústavě označený na volebních lístcích jako Proposition 8. Tento dodatek definoval manželství jako svazek může a ženy pro účely státu Kalifornie. V měsících předcházejících tomuto hlasování probíhala intenzivní kampaň jak zastánců, tak odpůrců tohoto návrhu. V první části práce analyzuje argumenty použité v této kampani a objasňuje je za pomoci dřívějších rozsudků a platných zákonů. Mezi nejdůležitější patří argumenty o výchově a vzdělání dětí, náboženství, občanská práva a tradiční manželství. Z analýzy vyplývá, že většinu argumentů, které používají odpůrci sňatků osob stejného pohlaví, soudy v případech předcházejících hlasování odmítly nebo se tyto argumenty neopírají o fakta a platné zákony. Ve druhé části se pak zabývá průzkumy veřejného mínění před volbami a hypotézami, proč Propositon 8 uspělo i přesto, že tyto průzkumy ukazovaly opak. Jako nejpravděpodobnější se jeví vysvětlení, že většina voličů stále odmítala sňatky homosexuálů. Pouze si někteří neuvědomili, že pokud jsou proti manželství dvou osob stejného pohlaví, musí hlasovat pro Proposition 8.
Spolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republice
Bebutová, Erika ; Jungová, Eliška (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Spolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republice" se pokouší prakticky přiblížit, jak funguje vzájemná spolupráce agentur pro výzkum veřejného mínění s médii, zejména tisku. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zabývají historickým vývojem výzkumů veřejného mínění na našem území, kde se jako dělicí mezník zdůrazňuje rok 1989, a zahraničními studiemi vztahu výzkumů veřejného mínění a médií. Cílem praktické části je detailní analýza mediální prezentace výzkumů veřejného mínění v tisku. Zaprvé porovnává odlišný přístup novinářů a sociologů k práci s informacemi o výzkumech veřejného mínění, zadruhé způsob mediálního zpracování výzkumů veřejného mínění v denících ve dvou historických obdobích, a to v letech 1991 a 2009. Materiál pro analýzu tvořily tiskové zprávy IVVM a CVVM z prvních pěti měsíců let 1991 a 2009 a příspěvky ve vybraných denících, kde autoři informace z těchto tiskových zpráv použili. Média v diplomové práci vystupují jednak v roli zpracovatelů informací o výzkumech veřejného mínění, jednak jako iniciátoři a zadavatelé těchto výzkumů. V přiložených rozhovorech pracovníci agentur pro výzkum veřejného mínění a redakcí celostátních deníků popisují své zkušenosti o vzájemné spolupráci.
Politické strany a výzkumy veřejného mínění
Romoliniová, Michaela ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce Politické strany a výzkumy veřejného mínění se zabývá funkcí a využitím výzkumů veřejného mínění v politické straně. Z teoretického hlediska se práce zaměřuje na vymezení konceptu veřejnosti a veřejného mínění, na jeho vliv v politické tradici, na význam výzkumů veřejného mínění a jejich kritiku. Hlavní část práce se věnuje politické komunikaci, přibližuje projevy využívání metod a nástrojů politického marketingu, konkrétně práci s výzkumy veřejného mínění. Popisuje proměnu politické komunikace, která vedla k profesionalizaci a potřebě nákupu profesionálů zvenčí a zároveň se zmiňuje o roli médií, které jsou mnohdy jediným zdrojem informací pro občany. Vysvětluje rozdíl mezi jednotlivými mediovanými výzkumy veřejného mínění a věnuje se jejich možným mediálním účinkům na voliče. Výzkumná část má podobu případové studie, která se zaměřuje na funkci výzkumů veřejného mínění při tvorbě volební strategie v politické straně TOP 09 před volbami do krajských zastupitelstev v roce 2016. Z výsledku analýzy je možné vypozorovat, že se politická strana výrazně profesionalizuje, postupuje v budování své volební strategie podle výsledků výzkumu a řídí se doporučením od výzkumných agentur, přičemž využívá metod moderního politického marketingu.
Novináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČR
Burdová, Václava ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce Novináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČR se zabývá problematikou mediální prezentace výzkumů veřejného mínění a přístupem novinářů k těmto výzkumům. Z teoretického hlediska se práce zaměřuje na vymezení konceptů veřejnosti a veřejného mínění, jejich pojetí v rámci výzkumů veřejného mínění a možného vlivu, které jejich zveřejňování může mít na příjemce mediálních sdělení. Hlavní část práce se soustředí na výzkumy, které mapují problematiku mediálního zpracování výsledků průzkumů veřejného mínění. Analýza je rozdělena do dvou částí se zaměřením na mediální obsahy a samotné novináře. Z výsledků analýzy je možné usuzovat na spíše skeptický přístup dotazovaných novinářů k výzkumům veřejného mínění a zároveň spíše nekritický přístup v rámci prezentace předvolebních výzkumů. Vyvstává tak otázka, proč není skeptický přístup novinářů doprovázen kritičtější prací při publikování předvolebních výzkumů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kalifornské referendum o sňatcích osob stejného pohlaví v r. 2008: kampaň a průzkumy veřejného mínění
Navrátilová, Kristýna ; Calda, Miloš (vedoucí práce) ; Schulzová, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem manželství osob stejného pohlaví v Kalifornii. V listopadu roku 2008 schválili voliči těsným rozdílem v referendu dodatek ke kalifornské Ústavě označený na volebních lístcích jako Proposition 8. Tento dodatek definoval manželství jako svazek může a ženy pro účely státu Kalifornie. V měsících předcházejících tomuto hlasování probíhala intenzivní kampaň jak zastánců, tak odpůrců tohoto návrhu. V první části práce analyzuje argumenty použité v této kampani a objasňuje je za pomoci dřívějších rozsudků a platných zákonů. Mezi nejdůležitější patří argumenty o výchově a vzdělání dětí, náboženství, občanská práva a tradiční manželství. Z analýzy vyplývá, že většinu argumentů, které používají odpůrci sňatků osob stejného pohlaví, soudy v případech předcházejících hlasování odmítly nebo se tyto argumenty neopírají o fakta a platné zákony. Ve druhé části se pak zabývá průzkumy veřejného mínění před volbami a hypotézami, proč Propositon 8 uspělo i přesto, že tyto průzkumy ukazovaly opak. Jako nejpravděpodobnější se jeví vysvětlení, že většina voličů stále odmítala sňatky homosexuálů. Pouze si někteří neuvědomili, že pokud jsou proti manželství dvou osob stejného pohlaví, musí hlasovat pro Proposition 8.
Spolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republice
Bebutová, Erika ; Jungová, Eliška (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Spolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republice" se pokouší prakticky přiblížit, jak funguje vzájemná spolupráce agentur pro výzkum veřejného mínění s médii, zejména tisku. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zabývají historickým vývojem výzkumů veřejného mínění na našem území, kde se jako dělicí mezník zdůrazňuje rok 1989, a zahraničními studiemi vztahu výzkumů veřejného mínění a médií. Cílem praktické části je detailní analýza mediální prezentace výzkumů veřejného mínění v tisku. Zaprvé porovnává odlišný přístup novinářů a sociologů k práci s informacemi o výzkumech veřejného mínění, zadruhé způsob mediálního zpracování výzkumů veřejného mínění v denících ve dvou historických obdobích, a to v letech 1991 a 2009. Materiál pro analýzu tvořily tiskové zprávy IVVM a CVVM z prvních pěti měsíců let 1991 a 2009 a příspěvky ve vybraných denících, kde autoři informace z těchto tiskových zpráv použili. Média v diplomové práci vystupují jednak v roli zpracovatelů informací o výzkumech veřejného mínění, jednak jako iniciátoři a zadavatelé těchto výzkumů. V přiložených rozhovorech pracovníci agentur pro výzkum veřejného mínění a redakcí celostátních deníků popisují své zkušenosti o vzájemné spolupráci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.